SightGlass Vision Joint Venture Is Operationeel

Initiatief van EssilorLuxottica en CooperCompanies versnelt commercialisering van innovatieve technologieën voor myopie management

Charenton-le-Pont, Frankrijk en San Ramon, Californië (17 maart 2022) – EssilorLuxottica en CooperCompanies zijn verheugd de afronding aan te kondigen van hun joint venture-overeenkomst voor SightGlass Vision. Deze samenwerking tussen twee wereldleiders op het gebied van oogzorg versnelt de commercialisering van nieuwe brillenglastechnologieën om het portfolio voor myopie management uit te breiden. De Diffusion Optics Technology™ van SightGlass Vision bevat duizenden micro-dots in het brillenglas die het licht zacht verstrooien om het contrast op het netvlies te verminderen, met als doel de myopie progressie bij kinderen te verminderen.1

"Als wereldleider met een track record van 30 jaar in myopie-onderzoek zijn wij al meer dan een decennium bezig met de ontwikkeling van de categorie myopie management. Als zodanig zijn we verheugd om onze joint venture met CooperCompanies tot leven te zien komen nu SightGlass Vision operationeel begint te worden en de eerste producten de markt beginnen te bereiken. Samen met oogzorgprofessionals zullen we in staat zijn om het bewustzijn over bestaande oplossingen te vergroten en de toegang tot technologieën te verbeteren die kinderen vandaag en in hun toekomstige leven kunnen helpen," aldus Norbert Gorny, mede-Chief Operating Officer bij EssilorLuxottica.

"We zijn verheugd om deze joint venture met EssilorLuxottica aan te gaan om het totale myopie managementportfolio te laten groeien. De toevoeging van brillenglazen met SightGlass Vision-technologie aan onze portefeuille van producten voor myopie management betekent een beter gezichtsvermogen en een beter leven voor talloze kinderen. Het streven van SightGlass Vision naar klinisch onderbouwde prestaties past goed bij CooperVision, dat 's werelds langstlopende klinische studie naar myopie management heeft uitgevoerd en zich inzet om myopie management tot standaardzorg voor getroffen kinderen te maken," aldus Dan McBride, Chief Operating Officer en General Counsel Executive bij CooperCompanies. 

De laatste decennia is het aantal mensen met myopie wereldwijd gestaag toegenomen, met name onder invloed van veranderingen in levensstijl. Momenteel lijden 2,6 miljard mensen wereldwijd aan myopie, maar tegen 2050 zullen naar schatting bijna 5 miljard mensen - de helft van de wereldbevolking - myopie hebben.2 Myopie is de belangrijkste oorzaak van slechtziendheid bij kinderen en kan na verloop van tijd bijdragen tot een verhoogd risico op het ontwikkelen van permanente gezichtsstoornissen, waaronder maculadegeneratie, netvliesloslating, cataract en glaucoom, en blindheid in verband met hoge myopie.3

Referenties

1 Spectacles with SightGlass Vision Diffusion Optics Technology™ are not approved for sale within the United States.

2 Holden et al. Global Prevalence of myopia and high myopia and temporal trends from 2000 through 2050. Ophthalmology 2016. 123(5):1036-42
3 Tideman JW et al. Association of axial length with risk of uncorrectable visual impairment for Europeans with myopia. JAMA Ophthalmol. 2016;134:1355-1363

Over EssilorLuxottica
EssilorLuxottica is een wereldleider in het ontwerpen, produceren en distribueren van ooglenzen, monturen en zonnebrillen. Het bedrijf is opgericht in 2018 en heeft als missie mensen over de hele wereld te helpen meer te zien en meer te zijn door in te spelen op hun evoluerende behoeften op het gebied van zicht en hun persoonlijke stijlaspiraties. Het bedrijf brengt de complementaire expertise van twee pioniers in de industrie samen, de een in geavanceerde lenstechnologie en de ander in het vakmanschap van iconische brillen, om nieuwe industriële normen te stellen voor oogzorg en de consumentenervaring daaromheen. Invloedrijke brillenmerken zoals Ray-Ban en Oakley, merken op het gebied van lenstechnologie zoals Varilux en Transitions, en detailhandelsmerken van wereldklasse zoals Sunglass Hut, LensCrafters, Salmoiraghi & Viganò en GrandVision maken deel uit van de EssilorLuxottica familie. EssilorLuxottica heeft ongeveer 180.000 werknemers. In 2021 genereerde de onderneming een geconsolideerde pro forma omzet van Euro 21,5 miljard. Het aandeel EssilorLuxottica wordt verhandeld op de markt van Euronext Parijs en is opgenomen in de Euro Stoxx 50 en CAC 40 indexen. Codes en symbolen: ISIN: FR0000121667; Reuters: ESLX.PA; Bloomberg: EL:FP. Voor meer informatie: essilorluxottica.com.

Over The Cooper Companies 
The Cooper Companies, Inc. ("Cooper") is een wereldwijd bedrijf voor medische instrumenten waarvan de aandelen worden verhandeld op de NYSE (NYSE:COO). Cooper opereert via twee bedrijfsunits: CooperVision en CooperSurgical. CooperVision voorziet in een frisse blik op oogzorg en legt zich toe op het ontwikkelen van een breed scala aan hoogwaardige producten voor dragers van contactlenzen en het leveren van gerichte ondersteuning aan gebruikers. CooperSurgical legt zich toe op gezondheidsverbetering bij gezinnen met een divers portfolio van producten en diensten die gericht zijn op de gezondheid van vrouwen, vruchtbaarheid en diagnoses. Cooper heeft zijn hoofdkantoor in San Ramon, Californië in de VS, beschikt over meer dan 12.000 werknemers en verkoopt producten in meer dan 100 landen. Zie voor meer informatie www.coopercos.com

Link naar het originele Engelstalige persbericht: https://investor.coopercos.com/news-releases/news-release-details/sightglass-vision-joint-venture-begins-operation

CONTACT
CooperVision Specialty EyeCare EMEA:          
Sifra Hissink, Product Manager Myopie Management

[email protected]
+31 (0)313 677 677

Myopie management oplossingen

CooperVision SEC heeft een uniek myopie management portfolio met maar liefst 4 producten. 

Onze producten

Bekijk onze contactlensoplossingen. De lenzen worden op maat gemaakt.

Opticien in de buurt

Ga naar de store locator om een oogzorgspecialist in jouw omgeving te vinden.