Innovatie in maatwerk praktijk

Onlangs schreef onze Technical Sales Consultant Merel Kanters onderstaande column voor ContactLens Inside van ANVC, waarin ze ingaat op hoe en waarom innovatie in je maatwerkpraktijk werkt.

WAAROM EN HOE BOUW JE EEN CONTACTLENSPRAKTIJK OP?

Weet je welke belangrijke factoren invloed hebben op het aankoopgedrag van consumenten binnen de optiek? Uit onderzoek is gebleken dat het om de volgende factoren gaat: de kwaliteit van personeel, een goede winkelervaring, gedegen advies en de kwaliteit van de oogmeting.1 Start daarom met het aanbieden van contactlenzen, want dat biedt extra kansen om goed advies te kunnen geven als antwoord op de kijkbehoefte van jouw klanten. Dit zorgt voor een positieve winkelervaring en komt professioneel over. Daarnaast zorgt de verkoop van contactlenzen voor een stabiele inkomstenbron. Contactlensdragers zijn namelijk loyale klanten die jouw winkel vaker bezoeken en geven gemiddeld meer uit.1

Onderscheidend
Het aanbieden van contactlenzen draagt bij aan het onderscheidend vermogen van jouw winkel. Door kijkoplossingen in huis te hebben, kun je het beste advies geven en maatwerk leveren. Denk bijvoorbeeld aan kijkoplossingen voor klanten die overdag liever geen lenzen dragen of die liever geen leesbril dragen. Kinderen waarbij je de sterkte-ontwikkeling wilt afremmen, zijn een andere interessante doelgroep. Maak het jezelf niet te moeilijk en start met producten die passen bij de klantenbestand en de omgeving van de winkel. Ga op zoek naar een manier om op te vallen tussen de massa. Zorg voor een helder verhaal over de voordelen van het product, een duidelijke prijsstructuur, aandacht voor het product via het juiste medium (passend bij de doelgroep) en herkenbaarheid in de winkel.

Teamwork
Daarbij is het essentieel dat jouw team contactlenzen in zijn geheel als kijkoplossing kan aandragen, de juiste specialisatie heeft en apparatuur om lenzen aan te kunnen meten. Actief contactlenzen aanbieden kan alleen als het hele team de voordelen kent van contactlenzen als kijkoplossing en de mogelijkheden die contactlenzen bieden voor klanten. Training en kennis up-to-date houden zijn hierbij onmisbaar.

Training, advies en ondersteuning
Het team van CooperVision Specialty EyeCare ondersteunt je graag bij het opstarten of het verder laten groeien van jouw contactlenspraktijk. Neem voor meer informatie contact op met jouw Accountmanager of neem een kijkje op MyProcornea voor marketingmateriaal. Bezoek onze Academypagina www.coopervisionsec.nl/academy voor het actuele trainingsaanbod voor het hele team.

  1. Optiektrends 2020: ontwikkelingen in consumentengedrag, NUVO 2011

 

MyProcornea

MyProcornea is het online aanmeetprogramma van CooperVision Specialty EyeCare. Het programma geeft advies voor de beste lens en passing, die je vervolgens naar eigen inzicht kunt aanpassen. Als specialist kun je altijd en overal eenvoudig inloggen en jouw assortiment managen. In MyProcornea vind je ook offline en offline marketingmateriaal voor jouw optiekzaak.

Innovatie in contactlenzen

In ons assortiment hebben we een jubilaris: onze DreamLite® nachtlenzen. Twintig jaar geleden zag deze innovatieve ortho-k contactlens het levenslicht. In de tussentijd is DreamLite uitgegroeid tot een heuse familie, bestaande uit DreamLite®, DreamLite® MC en de multifocale variant DreamLite® Zoom. Deze contactlensfamilie kreeg in 2021 CE-markering voor een remmende werking op myopie progressie. Meer over deze CE-markering en het 20-jarige jubileum van onze DreamLite® nachtlenzen lees je op de speciale jubileumpagina.
 

Innovatie voor jouw personeel

Wil je dat jouw personeel op de hoogte is en blijft van ontwikkelingen en technieken op contactlens- en myopie managementgebied? In onze Academy vind je webinars en interessante casussen en achtergrondinformatie. Een van de nieuwste trainingen is ‘In gesprek over Myopie’. Ga naar onze Academypagina voor verdere informatie of neem contact op met jouw Accountmanager.
 

Innovatie voor jouw praktijk

Hoe mooi jouw praktijk er ook uitziet en fysiek opvalt, online zichtbaarheid en vindbaarheid worden steeds belangrijker. Daarom biedt CooperVision Specialty EyeCare in MyProcornea zowel gratis digitale marketingmaterialen aan als promotiemateriaal voor in en near store. Zo kun je eind maart en in april online zichtbaar tijdens de Kinder OogCheckWeken of vanaf mei met het nieuwe DreamLite campagnemateriaal.

Online én offline materiaal is te bestellen via MyProcornea.
 

Zie ook

WCO-resolutie Standard of Care

Steun de belangrijke resolutie voor myopie management!

CE Markering

DreamLite® ortho-k lenzen hebben Europese goedkeuring voor vertragen van myopieprogressie.

Meer Leren?

Dat kan eenvoudig via onze leeromgeving: de CooperVision SEC Academy.